Study on the professional improvement of the teachers of volleyball of the EIDE of Pinar del Rio

Main Article Content

Tania Rosa García-Hernández
Modesta Moreno-Iglesias
Luis Alberto Cuesta-Martínez

Abstract

With the aim of characterizing the upgrading process of the Initiating Sport School Volleyball teachers’ of Pinar del Rio, the present research describes the following
procedures in the diagnosis and its results starting with the determination of variables and indicators to be measure in each instrument. In the successive derivations process, that is the establishment of the parameters to identify and define the dimensions that allow getting closer to the research reality, there was collected and processed the necessary information, potentialities were valued and it was done an upgrading problems inventory on the taken sample. Besides, it applied, as a technique, methodology triangulation to contract the results of the
applied instruments, determine the study object essential regularities, as well as the similarities and discrepancies. From this integration, it is determined as a main regularity that the volleyball teachers upgrading process limits their professional performance and impede it be a flexible and differing process, what is it manifested in the performing manners in the present context.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
García-Hernández, T. R., Moreno-Iglesias, M., & Cuesta-Martínez, L. A. (2019). Study on the professional improvement of the teachers of volleyball of the EIDE of Pinar del Rio. Sport and Science, 4(1), 19–32. https://doi.org/10.34982/2223.1773.2019.V4.No1.002
Section
Artículos Originales

References

Añorga. J. (2014). La Educación Avanzada y el Mejoramiento Profesional y Humano. VARONA, Revista Científico-Metodológica, No. 58, enero-junio. ISSN: 1992-8238.

Benítez, J.I. (2007). Sistema de superación para profesionales de la cultura física en relación con los espacios para las actividades físico-deportivas. Tesis de doctorado en Cultura Física. UCCFD “Manuel Fajardo”. La Habana, Cuba.

Castillo T. (2005). Modelo para la dirección de la superación de los docentes desde la escuela secundaria básica. Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Pinar del Río.

Cortés. E. (2014). Estrategia de superación metodológica para la dirección de la preparación técnico-coreográfica en la etapa de iniciación del Nado Sincronizado. Tesis de doctorado en Cultura Física. UCCFD “Manuel Fajardo”. Camagüey, Cuba.

Dopico, H. M. (2011). Estrategia psicopedagógica de formación continua para entrenadores, dirigida al tratamiento del componente psicológico, en atletas escolares. UCCFD Manuel Fajardo. Tesis de Doctor en Ciencias de la Cultura Física. La Habana.

Font, I. (2014). Estrategia de superación profesional dirigida a entrenadores de fútbol para la gestión del componente psicológico. Universidad de Ciencias de la Cultura Física y el Deporte Manuel Fajardo. Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias de la Cultura Física. Camagüey.

González M. (2016). Metodología para la superación profesional en educación ambiental de los entrenadores del ciclismo Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias de la Cultura Física. Bayamo.

Maestre, D. (2016). La superación profesional del entrenador de esgrima en la prevención de la lesión deportiva en escolares. Tesis doctoral, Facultad de Cultura Física. UCCFD “Manuel Fajardo”, Camagüey, Cuba.

Millán, R. (2016). Sistema para la evaluación de la calidad de los servicios de alto rendimiento deportivo. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias de la Cultura Física. Santa Clara.

Moreira, R. (2013). El sistema de superación de los profesores de Educación Física en Pinar del Río. Perspectivas. Revista digital, htt://www. Efdeporte.com/

Tamayo, J.A. (2014). Estrategia de superación interdisciplinaria para los recursos humanos asociados con la aplicación de las técnicas nucleares. Tesis en Opción al Grado Científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas.

Valcárcel, N. y Pérez, A. (2012). El desempeño profesional pedagógico de los profesionales de la Educación. Ciudad de la Habana, Cuba: UCP. “Enrique J. Varona”.

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.