Talleres para la superación profesional de los profesores que laboran en los gimnasios biosaludables

Main Article Content

Asela Clara Fáez-Reines
Héctor Noa-Cuadro
Darvin Manuel Ramírez-Guerra

Abstract

The article shows synthetically the essential and most important elements of research on the professional performance of teachers of physical culture who work in bio healthy gyms. From a diagnostic study shortcomings were identified in the specific skills of these teachers, which led to approach the following objective: to develop a program for the professional development of teachers Community Physical Culture working in bio healthy gyms in township Holguin, Cuba, for which it made a deep consultation specialist with marked criticality literature, methodological indications of INDER and the seminar documents start of the school year 2014-2015 were also analyzed. theoretical methods as the analytic-synthetic and inductive-deductive, as well as other methods and tools for collecting, processing and interpretation of information were used. An analysis program was conducted by 30 experts of Physical Culture and Sport, which by consensus view that it is relevant and useful for the professional development of teachers of Physical Culture who work in these gyms.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Fáez-Reines, A. C., Noa-Cuadro, H., & Ramírez-Guerra, D. M. (2016). Talleres para la superación profesional de los profesores que laboran en los gimnasios biosaludables. Sport and Science, 1(1), 43–47. https://doi.org/10.34982/2223.1773.2016.V1.No1.005
Section
Artículos Originales

References

Lara, D. (2011). Alternativa metodológica para la superación profesional, a partir de las competencias profesion-ales específicas del entrenador de fútbol categoría 13-15 años. Disertación doctoral no publicada, Universidad Central Martha Abreu de las Villas, Villa Clara, Cuba.

Mateo, J. (2012). La formación de competencias profesionales para la educación del tiempo libre en los es-tudiantes universitarios de cultura física. Disertación doctoral no publicada, Universidad de Holguín, Cuba.

Instituto Nacional de Deportes, Educación Física y la Recreación. (2015). Indicaciones metodológicas de la vice-

presidencia de cultura física del INDER para el curso 2015-2016. Ciudad de la Habana, Cuba: Departamento Nacional de Cultura Física.

Escalona, U. (2013). Formación y desarrollo de la habilidad expresión oral en inglés en estudiantes de preuni-versitario a través de la evaluación. Disertación doctoral no publicada, Universidad de Ciencias Pedagógicas José de la Luz y Caballero, Holguín, Cuba.

Cruz, M. y Campano, A. (2008) El procesamiento de la información en las investigaciones educacionales. La Habana, Cuba: Educación Cubana.

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)