Reflexions of a process of therapeutical formation from the physical education of the high level

Main Article Content

Raudel Estalìn Ramírez-Chávez

Abstract

The contemporanean pedagogical tendences of the physical education provides an important teorical way, the teacher must provide a quick process, on the main time the scholarship must take the active roll on their own activity, this aspect must take in consider the right way of the physical education lesson, this therapeutical formation of the students to became a future profession with limitations, primary school included, demands a councious professor of their implication level, and responsability on the scholarship progress, just like the development level of the physical and social. The teaching learning process of the physical education demands a therapeutical formation throught the therapeutical procedures were the profesional future take the inclusive character of the cuban educational system, offering a high quality lesson with real right and reachable, taking in consideration the different kind of context, physical conditions, psychic and offer answers that provides the development and basical abilities and sports, the personal growing of those ones that recieved.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Ramírez-Chávez, R. E. (2022). Reflexions of a process of therapeutical formation from the physical education of the high level. Sport and Science, 7(1), 60–74. https://doi.org/10.34982/2223.1773.V7.No1.005
Section
Artículos Originales

References

Addine, F. (2007). Didáctica: teoría y práctica. La Habana: Pueblo y Educación.

Álvarez de Zayas, C. (1999). Didáctica. La escuela en la vida. Pueblo y Educación. La Habana.

Bell, R. & R. López. (2002). Convocados por la diversidad. La Habana: Pueblo y Educación.

Bell, R. & R. López. (2004). Diagnóstico e Intervención a escolares con limitaciones físico-motoras de la escuela especial Solidaridad con Panamá”. Material de estudio. (Maestría de Educación Especial). La Habana: CELAEE.

Borges, S. y Bert, J. (2012). Teoría y práctica de la educación de escolares con limitaciones físico-motoras. Curso Pre congreso. CELAEE.

Castro, P. L. (2005). Un modelo para la atención integral del alumno con discapacidades físico-motoras. La Habana: Centro de Referencia Latinoamericano de la Educación Especial.

Colectivo de autores ISP “Félix Varela” (2003). Las limitaciones físico-motoras. Material de apoyo a la docencia.

Junco N. (2010). Los ejercicios físicos con fines terapéuticos. La Habana, impreso en “Unidad impresora José A. Huelga”: INDER.

López, A. (2006). El proceso de enseñanza-aprendizaje en Educación Física. Hacia un enfoque integral físico-educativo. La Habana, Editorial Deportes.

López, A. (2006). La Educación Física, más Educación que Física. Pueblo y Educación. La Habana. Cuba.

López, A. (1993). La importancia de los conocimientos teóricos en la asignatura EF. Tesis de grado (Doctor en Ciencias Pedagógicas) Ciudad de La Habana.

López, A y C. Vega Portilla. (1996) La clase de EF Actualidad y perspectiva. México, Ediciones Deportivas Latinoamericanas.

Navarro, S. M. et al. (2008). La atención educativa integral a los escolares con limitaciones físico-motoras en Cuba. Visión actual y perspectiva. Curso Pre congreso (5). CELAEE.

Palacio, D. (2012). Estrategia de superación para los profesores de Educación Física, en función de la atención a los escolares limitados físico-motores de la enseñanza ambulatoria en Villa Clara. Lecturas: Educación Física y Deportes, 165, 1-6.

Palacio, D. (2013). Estrategia de superación para los profesores de educación física, en función de la atención a los escolares limitados físico-motores de la enseñanza ambulatoria en Villa Clara. Publicado en AFIDE 2013. La Habana.

Ruíz, A., López A., y Dorta., F. (1985). Metodología de la enseñanza de la Educación Física. Tomo I. La Habana: Editorial Pueblo y Educación. (p. 14)

Ruíz, A., López A., y Dorta., F. (1985). Metodología de la enseñanza de la Educación Física. Tomo II. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Ruíz, A., López A., y Dorta., F. (2000). Metodología de la enseñanza de la Educación Física: La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.