Self-judgment of physical exercise. Definition and personalized Evaluation

Main Article Content

Arturo Ignacio Navas-López

Abstract

The present investigation constitutes a necessary proposal to solve from the didactic and methodological point of view one of the problems of Physical Education at present in Higher Education, its objective is to specify aspects in the theoretical order about the self-exercise of physical exercise as well as the involvement of motor and cognitive operations in the mobilization that the individual must perform to perform a task, the physical and mental mechanisms that must be put into play will determine the physical workload. The main results are given in theoretical aspects, which consider the planned application of the contents with an individual and systematic character for the teaching of self-exercise of physical exercise for the compensation of mental work as part of the discipline program of Physical Education Plan "E".

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Navas-López, A. I. (2021). Self-judgment of physical exercise. Definition and personalized Evaluation. Sport and Science, 6(1), 33–52. https://doi.org/10.34982/2223.1773.2021.V6.No1.003
Section
Artículos Originales

References

Conde, J. (2011). La carga de trabajo física y mental durante y después de un ejercicio físico hasta el agotamiento (Tesis Doctoral). Universidad de Granada, España.

Báez, A. (2015). La Autorregulación en la Educación Física (Tesis en opción del grado científico de Doctor en Ciencias de la Cultura Física). Facultad Cultura Física. Universidad de Granma, Cuba.

Barbero, J., y otros. (2007). La enseñanza individualizada y los juegos y deportes alternativos en Educación Física. Unidad didáctica: Aprendo Shutleball a mi ritmo. Buenos Aires, Argentina: Editorial Educación Física y Deportes.com/ Revista Digital.

Ruiz, A. (2016). Teoría y Metodología de la Educación Física y el Deporte Escolar (5ª ed.). La Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación.

Pérez, M., y Almirall, P. (2013). Programa multidisciplinario para evaluar las exigencias mentales. Revista cubana de Salud y Trabajo. La Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación.

López, A. (2003). “El proceso enseñanza aprendizaje en educación física. Hacia un enfoque integral físico educativo”. La Habana, Cuba: Editorial Deportes.

López, A., y otros. (2006). “Teoría y Metodología de la Educación Física. , La Habana, Cuba: Editorial Deportes.

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.